stolice, proti jehož výroku jest přípustná stížnost k politickému úřadudruhé stolice, který rozhodne s konečnou platnosti. Předpis tento ne-ponechává nižádné pochybnosti o tom, že pořad instancí v polic,trestním řízení pro přestupek nešetření soupisové povinnosti končí vý-rokem druhé instance, na slovenském území výrokem županského úřa-du, jejž považovati jest za rozhodnutí poslední přípustné správní in-stance, proti níž přípustná jest po rozumu § 2 zák. ze dne 2. listopadu1918 č. 3 Sb. a § 5 zák. o ss pouze stížnost k nss-u v Praze.St-1 přes to, že v rozhodnutí II. instance byl správně poučen o tom,2e podle cit. svrchu § 9 vl. nař. č. 61 není dalšího odvolání, neobrátilne k nss, nýbrž revisní žádostí k žal. úřadu po rozumu § 3 zák. či. XXz roku 1301, použiv lak prostředku naprosto nepřípustného, kdyžpodle § i2 téhož zák. či. § 3 nevztahuje se na záležitosti náležejícík pravomoci správního soudu. Vzhledem k tomu náleželo žal. úřadu,aby onu revisní žádost odmítl z procesního důvodu jakožto nepřípust-nou. Žal. úřad však, neučiniv tak, přistoupil, jak z jeho výroku patrno,k meritornímu rozhodování o ní a zamítl ji proto, že ji shledal věcněbezdůvodnou. Osoboval si tudíž kompetenci podle svrchu uvedenýchpředpisů zákonných mu nenáležející, zakročiv jako vyšší instance vpřípadě, kde další postup úřadů správních byl podle zákona vyloučena kde nastati mohla pouze kompetence nss-u. Jeho výrok jetudíž výrokem úřadu absolutně nepříslušného, který právnímoci vůbec nabýti nemůže, jest zmatečný, pročež bylo zrušiti jejpodle § 7 zák. o ss, aniž bylo lze zabývati se jím po stráncevěcné se zřetelem k vývodům ve stížnosti v tomto směru uvedeným.Nss nemohl však k těmto meritorním vývodům přihlížeti ani pokudby st-1 mínil brojiti jimi proti výroku II. instance jakožto poslední pří-pustné stolice právní, poněvadž ohledně tohoto výroku je stížnostpatrně opožděna (§ 14 zák. o ss), byvši podána teprve dne 19. ledna1923, ač rozsudek II. instance byl doručen st-li, jak ze správních spisůpatrno, již dne 6. prosince 1921.Č. 2265.Siáťni občanství: Posuzoval-li úřad podání strany ve věcir.tátního občanství čsl. jako žádost za přiznání občanství toho podle§ 9 zák. č. 236/1920 a v tom směru o něm rozhodl, ač podání v pravděžádalo za uznání státn. občanství podle § 1 č. 1 cit. zák., trpí rozhod-nutí to podstatnou vadou podle § 6, odst. 2 zák. o ss.(Nález i >5. dubna 1923 č. 6201).Věc: Dr. Ludvík F. v B. (adv. Dr. F. Stern z Prahy) pfPti mini-sterstvu vnitra v Praze stran státního občanství.Výrok: Naříkané rozhodnutí se zrušuje pro vadyřízení.Důvody:Jar, patrno z nař. rozhodnutí, bylo podnětem k jeho vydání jediněpodáni st-lovo ze dne 25. srpna 1922.Žal. úřad vydávaje nař. rozhodnutí vycházel z předpokladu, že po-dání st-lovo ze dne 25. srpna 1922 jfst pouhým rozkladem podanýmBohuslav, Nálezy správní, v 60 proti dřívějšímu rozhodnutí žal. úřadu ze dne 30. června 1922, kterýmbyla zamítnuta st-lova žádost za přiznání čsl. státního občanstvípodle § 9 ústavního zákona ze dne 9. dubna 1920 č. 236 Sb.Jest sice pravda, že st-1 označil své podání ze dne 25. srpna 1922zevně (v záhlaví) jako »rozklad« proti rozhodnutí ze dne 30. června1922.Vlastní obsah tohoto podání — a jediné obsah podání stranyjest v řízení správním rozhodným pro rozsah a směr činnosti úřadusprávního vyvolané podáním strany — nekryje se však s uvedenýmzevním jeho označením.Z vlastního obsahu zmíněného podání a.zejména i z jeho petitu jdezcela nepochybně na jevo, že v podání tom domáhal se st-1, aby žal.úřadem bylo uznáno, že st-1 jest čsl. státním občanem podle § 1č. 1 cit. zákona; domáhal se tedy st-1 v tomto podání deklaratorníhovýroku žal. úřadu ohledně svého čsl. státního občanství, tudíž něčehozcela jiného, nežli v původní své žádosti ze dne 17. prosince 1921 —zamítnuté rozhodnutím ze dne 30. června 1922 — v níž žádaje za p ř i-znání čsl. státního občanství podle § 9 cit. zákona domáhal se vý-roku konstitutivního.Předpoklad žal. úřadu, že zmíněné podání st-lovo jest pouhým roz-kladem podaným proti dřívějšímu rozhodnutí žal. úřadu, kterým bylazamítnuta st-lova žádost za přiznání čsl. státního občanství podle § 9cit. zákona, jest tedy ve zřejmém rozporu s vlastním obsahem zmíně-ného podání st-lova. Odporuje tedy uvedený předpoklad žal. úřaduspisům.Nař. rozhodnutí, kfteré opírá se o předpoklad, jenž jest v rozporuse spisy, trpí však podstatnou vadou, pro kterou je bylo zrušiti podle§ 6, odst. 2 zák. o ss.Žal. úřadu bude nyní záležeti, aby hledě k vlastnímu obsahu uve-deného podání st-lova znovu spornou věc svému zkoumání podrobila nové rozhodnutí vydal.Č. 2266.Pozemková reforma: I. Stát může si zabraný a převzatýstatek podržeti i pro účely čistě soukromohospodářské. — II. Nebyl-lidosud vlastníkem vznesen nárok podle §§ 3 a a 11 zák. zábor., můžestpú navrhnouti poznámku zamýšleného převzetí třeba stran veškerépůdy zabrané.(Nález z 25. dubna 1923 č. 6204).Pre j udí katura: Boh. 1778, 1941 a 2025 adm. a j.č. 2267.Pozemková reforma: I. * Souvislými s lesními nebo země-dělskými podniky ve smyslu § 34 náhr. zák. jsou stavby takové, ježsvým hospodářským určením jsou věnovány účelům hospodaření nazemědělských nebo lesních podnicích k převzetí určených. II. * Okol-