Denník.Úprava práva leteckého. Zdokonalení vzduchoplavby a stálé rozšiřování její i par účely nevojenské ukládá, státům povinnost, aby co možná brzy přikročily k zákonodárné úpravě tohoto důležitého odvětví. Také Švýcarsko pomýšlí na vypracování spolkového zákona, jak se dočítáme z jednání švýcarského spolku právnického (schweiz. Juristenverein), konaného právě před rokem a uveřejněného v »Zeitschrift für schweizerisches Recht«, 38.. Sv., sešit 4. Právnickému sjezdu byly o »zásadách spolkového zákona leteckého« předloženy jednak zpráva Dra Edmonda Pittarda, advokáta a profesora v Ženevě (francouzská), jednak korreferát (německý) Dra Alfréda Stückelberga,-, advokáta v Basileji. Nejednotnost názorů jevila se jen ve 4 bodech: v otázce povinnosti pristáti se vzducholodí hranicích státu k vůli kontrole, (dále práva poškozeného vlastníka pozemku na prozatímní policejní zabavení vzducholodi, přípustnosti obrany vyšší mocí (vis major) a konečně v otázce zřízení zástavního práva bez odevzdání vzducholodi. Zpravodaj Pittard formuloval celkem 23 hlavních zásad, ale projednány byly na sjezdu jenom tři první a také jednomyslně přijaty. Žádají, aby právo vzduchoplavby bylo upraveno zvlášť (sc. nikoli společně s úpravou jízdy automobilové), dále aby se úprava tato stala zákonem spolkovým a aby osnova jeho byla vypracována v nejkratší době a to v ducha: svobodném a vyhovujícím pokroku (en sens libéral et conforme au progrès). Jak se dovídáme, budou i na naší universitě letošním rokem konány přednášky o právu leteckém na podkladě Convention portant réglementation: de la navigation aérienne« ze dne 13. září 1919.