Reorganisace státních drah. Ústředna obchodních komor podala vládě a parlamentním kruhům memorandum, kde poukazuje na tu skutečnost, že vzhledem k nápadným schodkům státních drah je třeba provésti reorganisaci veškeré železniční správy. Mnohé zjevy pociťuje naše veřejnost jako nedostatky a závady. Jsou to hlavně nedostatky dopravy osobní a nákladní a závady ve vyřizování spisů. Jízdní řád neprojevuje snahy přihlížeti k potřebám cestujícího obecenstva. Jezdí příliš málo rychlých vlaků mezi jednotlivými obchodními středisky. Rychlost vlaků osobních jest naprosto nedostatečná. Tam, kde není možno vésti rychlíky, bylo by třeba zařaditi rychlé vlaky osobní, event. i motorové. Železniční správa dnes zavádí vlastní linky autobusové tam, kde pracují již soukromé linky autobusové; snaží se všemožně zameziti nebo znemožniti soukromou dopravní činnost. Stálé zvyšování jízdních cen přispívá velkou měrou k tomu, že cestující stále více vyhledávají soukromou dopravu autobusovou a automobilovou. Otázka nedělních zpátečních jízdenek musí býti vhodněji vyřešena. Pokud jde o dopravu nákladní, jsou dodací lhůty k dopravě nákladního zboží příliš dlouhé; při tom si železniční správa pomáhá přirážkami k dodací lhůtě. Počet prostranných krytých vozů je příliš nepatrný. Schází správně odstupňované tarify surovinové. Platíme stále nejdražší dopravné za uhlí. Novými úpravami výpočtů dopravného se tarify vlastně zdražují. Dotazy, stížnosti, reklamace vyřizují se ve lhůtách pro obchod nepřijatelných. Stává, se, že dopravce dokáže ministerstvu železnic, že by mohl dopravovati náklsdy na sta vagonů, kdyby mu byla přiznána sleva dopravného. Místo toho, aby obchodní podnik železniční takové žádosti co nejrychleji přezkoušel a usiloval o dopravu nových druhů zboží, přijde po dlouhé době odpověď ministerstva železnic, že ministerstvo je přesvědčeno, že lze zboží dopravovati i bez slevy. Dr. Jindřich.